Rugpijn

Rugpijn, lumbago, spit, ischias

Lage rugpijn kan vele oorzaken hebben. Daarom kijkt de osteopaat naar uw totale lichaam. Uw houding is belangrijk, maar ook de beweeglijkheid van uw lichaam. Blokkades in de voet, of het bekken kunnen gemakkelijk oorzaak zijn van lage rugpijn.
Het enkel en alleen behandelen van de lage rugwervels geeft vaak kortstondig resultaat, wanneer echter de oorzaak van de rugspanning wordt behandeld zult u een bevredigend resultaat ervaren.

Mobiliteit vs Stabiliteit

Het is van essentieel belang dat de balans wordt hersteld tussen de mobiliteit en stabiliteit van de rug. Wanneer de wervels in de rug niet goed bewegen, zal dit snel gepaard gaan met klachten. Zoals bijvoorbeeld een blokkade, hernia of een ischias. Maar een te grote beweeglijkheid kan ook zorgen voor ongemak. Daarom is het erg belangrijk om de stabiliteit te normaliseren. Bijvoorbeeld bij mensen met bekkeninstabiliteit. De osteopaat test welke spieren minder krachtig reageren en kan, vaak met verbluffend resultaat, deze kracht optimaliseren.

Spanning in de organen

De osteopaat onderzoekt tevens of er spanning in de organen zit. Dit kan namelijk gemakkelijk voor pijn in de rug zorgen. Spanning in de darmen, nieren, baarmoeder en prostaat zijn vaak de oorzaak van lage rugpijn, maar ook na blaasontstekingen kan vaak rugpijn ontstaan. Stress kan er in belangrijke mate voor zorgen dat het bindweefsel van de organen erg gespannen wordt.  Osteopathie is de behandelvorm die nauwkeurig de beweeglijkheid van deze organen onderzoekt in relatie tot uw rugklacht.

Wanneer u al lange tijd tobt met rugklachten en u heeft al vele andere behandelvormen geprobeerd. Denkt u dan eens aan osteopathie om het probleem vanuit een andere invalshoek te benaderen. Via deze link kunt u contact opnemen met de osteopathie Lindeman in Amsterdam. Of u kunt gemakkelijk online een afspraak inplannen.