Find it, fix it, leave it alone!

Hernia en uitstralingspijn

Welke klachten kunt u herkennen bij een hernia?

Schietende pijn in het been, ochtendpijn of pijn bij langdurig zitten zijn van die typische klachten die na verloop van tijd tot een hernia kunnen lijden. De osteopaat kijkt vanuit meerdere invalshoeken naar dit probleem. Hij kan u helpen om het probleem al snel te tackelen of op te lossen.

Schade aan de tussenwervelschijf

Een hernia of uitstralingspijn wordt vaak veroorzaakt door een zwakte  van de tussenwervelschijf. In deze schijf zit een geleiachtige binnenkant. Wanneer het harde omhulsel scheuren gaat vertonen kan de geleiachtige substantie naar buiten komen en gaan drukken tegen de zenuw.  Met de typische schietende pijn als gevolg

De rol van het Immuunsysteem

Vaak spelen de darmen een belangrijke rol in de slijtage van de tussenwervelschijf. Wanneer de darmen niet gezond zijn, zal het immuun systeem reageren met het produceren van ontstekingsmediatoren en deze mediatoren gaan vervolgens rondzweven in het bloed.  Op plekken waar veel druk en gewicht op rust, zoals de tussenwervelschijf,  zal vervolgens snel een ontsteking ontstaan.  Een langdurige ontsteking zal na lange tijd zorgen voor slijtage van de tussenwervelschijf.

Hernia gerelateerde klachten

Ook artrose, artritis, knieklachten, schouderklachten en hoofdpijn kunnen ontstaan doordat het immuunsysteem te hard moet werken. De osteopaat kan met de juiste supplementen, rekkingstechnieken en advies de darmen sterker maken en het lichaam versterken.  Ook zal hij de beweeglijkheid in de rug verbeteren zodat er minder druk in rug ontstaat.

Voor een afspraak kunt u bellen naar 020 26 141 99 of mailen naar info@osteopathielindeman.