Osteopathie bij een beugel

Osteopathie kan ondersteunend werken bij een beugel en kaakproblemen

Vanaf 6 jaar begint het aangezicht van het kind meer te groeien. Dit kan echter allerlei klachten met zich meebrengen zoals beperkte beweeglijkheid en/of klikkend geluid bij mondbewegingen, hoofdpijn, oor- en tandproblemen, nek- en halsklachten. Er zijn verschillende oorzaken van deze klachten waarbij de osteopaat hulp kan bieden.

De mogelijke oorzaken:

• een verkeerde beet

• tandenknarsen of tandenklemmen

• een val op het hoofd

Deze oorzaken creëren overbelasting in het gebit, kaak of aangezicht en kunnen heel wat gevolgen hebben voor de mobiliteit en doorbloeding van deze botstructuren.
Bij een verkeerde beet en tandenknarsen kan orthodontie helpen. Daarnaast om blokkades en verdere blokkades in het aangezicht of de schedel te verhelpen is osteopathie aan te raden.

Nekpijn en hoofdpijn

Nog een andere oorzaak kan een blokkade zijn in de nek, de schouder of de borstwervels. Het lichaam is namelijk 1 geheel. Deze blokkade kan ervoor zorgen dat je een verkeerde impuls naar de kaakspieren krijgt met als gevolg een verhoogde spanning op de spieren en een verminderde mobiliteit van de schedelbeenderen. Deze kunnen oa. kaak – tandproblemen, hoofdpijnnekpijn en halsklachten geven.

Wat kan de osteopaat voor u betekenen?

De osteopaat gebruikt technieken om de spanning in de nek, borst, schedel en aangezicht te verminderen. Op deze manier komt er weer een juiste symmetrie in het lichaam. De groei normaliseert zich. Eventueel wordt doorverwezen naar de orthodontist. Osteopathie is een goede manier als ondersteuning bij een beugel.