Stress en spanning

Vind uw balans!

Pijn tussen de schouderbladen, tandenknarsen, druk op de borst, nekpijn, hoofdpijn. Vaak is stress een belangrijke oorzaak van dit soort klachten. De osteopaat kan u bij uitstek helpen uw stress te reduceren. Stress zal vervelende probleem geven zoals spanning in het lichaam, prikkelbaarheid tegen uw naasten en nog veel meer ongemakken. Met gerichte stressmanagement kunt u samen met de osteopaat uw balans herstellen.

Stress en het zenuwstelsel

Lange periode van stress zal uw zenuwstelsel uit balans brengen. Het belangrijkste gevolg is dat uw spieren erg gespannen zijn en uw verteringsysteem traag werkt. Verder zal uw rusthartslag verhogen, wat de kans op hart- en vaatziekte aanzienlijk maakt. De osteopaat legt u op een heldere manier uit hoe het zenuwstelsel werkt in tijden van stress en op welke manier u dit patroon kan doorbreken. Vaak maken kleine strategische aanpassingen al een groot verschil voor uw lichaamsspanning.

Nekspiertjes en de kaakspieren.

Voelt uw eens naar de spanning van de nekspiertjes net onder de schedel. Vaak zijn deze erg gespannen en pijnlijk. Doordat de osteopaat met de juiste intensteit het weefsel behandelt zullen deze spiertjes zich weer kunnen ontspannen. Dit betekent ook dat de hersenstam beter doorbloed raakt en uw zenuwstelsel weer in balans zal komen.
Uw kaakspieren reageren tevens extreem op stress. Gespannen kaakspieren kan lijden tot tandenknarsen, hoofdpijn bij de slapen of herhaldelijke angina.

Wacht niet te lang om de osteopaat te consulteren. Stress kan voor een neerwaartse spiraal zorgen. De osteopaat kan u uit dit patroon halen. Neem contact op voor het maken van een afspraak.