Find it, fix it, leave it alone!

Bekkeninstabiliteit

Je pezen, spieren en banden worden weker

Bekkeninstabiliteit is een aandoening die je kan krijgen na een ongeval, maar ook tijdens of na de zwangerschap. Tijdens de zwangerschap zorgt het zwangerschapshormoon, relaxine, ervoor dat de pezen, spieren en gewrichtsbanden weker worden rondom het bekken. Dit is een normaal proces, maar kan soms tot bekkeninstabiliteit leiden.

Rugpijn, pijn bij schaamstreek, de lies en de billen

Als de spieren en gewrichtsbanden extreem verslappen rondom het bekken spreken we van bekkeninstabiliteit. Dit zorgt voor stress op het bekken en we zien symptomen zoals pijn ter hoogte van de schaamstreek, de lies en de billen. Ook rugpijn en pijn in de billen komt geregeld van instabiliteit van het bekken. Het zorgt ook voor vermoeidheid en concentratieproblemen door de hormonale veranderingen.

De osteopaat verbetert je vitaliteit

Als osteopaat kunnen we de vitaliteit terug verhogen door de hormonale balans terug in evenwicht te brengen. Daarnaast behandelen we de spieren rondom het bekken, zodat ze hun normale functie en kracht terugkrijgen en maken we de bekken vrij van alle spanning.
Hoe eerder de symptomen behandelt worden hoe sneller het resultaat. Wacht dus niet te lang.